Greenville

Beschrijving project

Clean technology is een snelgroeiende sector met belangrijke mogelijkheden voor de verdere industriële toekomst van Limburg.

Het is een innovatieve sector die een katalysator rol vervult voor de groei van welvaart. Het historische verleden van Limburg als grondstoffen provincie en het energie-verleden van LRM (nv Mijnen) maken dat Limburg op vlak van cleantech een strategische positie inneemt.

Deze positie werd op 1 april 2010 bevestigd door Minister Ingrid Lieten van de plannen om in Houthalen-Helchteren in het voormalig hoofdgebouw van KS een cleantech incubator Vlaanderen uit te bouwen. Deze Vlaamse beleidskeuze voor cleantech als een speerpunt van het beleid wordt organisatorisch onderbouwd door de oprichting op Vlaams niveau van de vzw I-Cleantech Vlaanderen. Deze vzw zal in de loop van 2011 opgericht worden. Doelstelling is "het aanjagen van concrete economische activiteiten en visieontwikkeling: nieuwe jobs en nieuwe acties".

Project promotor

NV Greenville