I Clean Tech Antenne Limburg

Beschrijving project

Clean Technology is een snelgroeiende sector met belangrijke mogelijkheden voor de verdere industriële toekomst van Limburg.

Het is een innovatieve sector die een katalysatorrol vervult voor de groei van welvaart.

Het historische verleden van Limburg als grondstoffenprovincie en het energieverleden van LRM (nv Mijnen) maken dat Limburg op vlak van cleantech een strategische positie inneemt.

Deze positie werd op 1 april 2010 bevestigd door Minister Ingrid Lieten met de plannen om in Houthalen-Helchteren in het voormalig hoofdgebouw van KS een cleantech incubator Vlaanderen uit te bouwen.

Deze Vlaamse beleidskeuze voor cleantech als een speerpunt van het beleid wordt organisatorisch onderbouwd door de oprichting op Vlaams niveau van de vzw I-CleanTech Vlaanderen

Project promotor

vzw I-Clean Tech Vlaanderen